Thursday, May 5, 2011

Sitter här...

...i min nattliga ensamhet i vanlig ordning och äter en bakad potatis som väntade på mig när jag kom in genom dörren klockan 01:00 med tillhörande lapp dekorerad i hjärtan "välkommen hem! Det finns ruccola och vitlökssmör i kylen, godnatt! :)". Bortskämd är man... som få!

Måste ju köra en liten update så att ni inte tror att jag har avlidit. Faktum är att det är helt tvärt om, därav tystnad kanske...bland annat! Daniels master-snille-dator-kompis har fixat min virusinfekterade maskin för ungefär två veckor sedan men nu när jag har vant mig av vid den tycks behovet inte riktigt existera längre. Det kanske dyker upp framåt hösten igen när man faktiskt inte vill spendera tiden utomhus dygnet runt. Dagarna flyger förbi och det finns inte riktigt tid till att vara någon annanstans än där jag är just nu. Verken i sinnet eller på internet! ;) Har glidit in i Oslolivet på ännu ett bananskal. Funnit ett helt gäng med grymt goa människor man kan hänga med, vilket också har kommit lite gratis med det braiga jobbet jag har hittat. Man funderar på hur mycket fantastiskt folk det kan få plats i ett och samma liv egentligen...märkligt att man har sån tur att hitta dem.
Just nu är det fullt med uppläring av stackars lilla okunniga mig och 5 andra nya anställda på café sör. Det fina med stället är att man faktiskt inte har en specifik roll på sitt jobb utan alla ska kunna allt. Och kanske låter lätt men icket, det är väääldigt mycket att lära. Nu på söndag ska vi bomma igen hela stället och ha barkurs. Så "snart" är vi alla utbildade bartenders på en av Oslos bästa cocktailbarer. Hur perfekt är inte det?!

Sista söndagen i Maj är det tänkt att jag tillsammans med 3 andra superduuuktiga tjejer ska ha spelning också. Det blir fyrstämt acapella på en av låtarna, kommer bli tokbra. Detta är ett lockbete ska ni veta som betyder "detta kan väl ingen missa?! KOM OCH HÄLSA PÅ MIIIG! Norge är så mycket närmare än man tror där hemma.

Theme song för denna månad:



Vi går hem från jobbet och får ta oss en öl när alla andra redan sover som små barn eller är påväg till jobbet. Så istället för att gå hem och sova sätter man sig på torget och solar/sover.


Chockad Helena och lika snygg Tove som alltid.

Elise är hon från clockwork orange... ni vet.

Sötaste paret i världen hemma på loftet när det fortfarande var snö. Minne blott!

Helena och Daniel vaknade dagen efter vår inflyttningsfest och plötsligt hade Daniel förvandlats till flickvännen och tvärt om... Dom klär i allt.

I normala fall har vi faktiskt saker att göra...


Kameran är smockfull med bilder så lägger ut mer så snart inte klockan är 3 på natten och jag är vaken ändå...så att säg.
tjing!

1 comment:

Honk said...

Va, det är väl långt har vi väl kommit fram till?