Thursday, February 24, 2011

Jag har en syster...

...som har svar på allt! Vad jag än undrar, vilka problem jag än har, rådfrågar jag alltid systeryster. Saken är den att ibland känns mitt liv som en repris av hennes och därför kan hon berätta för mig hur allt kommer gå. Och när jag sedan går emot hennes råd inser jag lite smått att jag faktiskt förstår varför hon har gjort alla misstag (som hon då anser är misstag) hon har gjort. Och jag lever om dom på nytt, kanske på ett annat sätt men ändå likadant. Man kan ju nästan alltid relatera allt till sig själv. Kanske kommer ens handlingar leda fram till något som i själva verket inte blev helt rätt. Hade man fått välja om kanske man gjort annorlunda MEN vägen till själva misstaget, till det att man inser att man gjorde fel, kanske var helt underbar. Så vissa misstag kanske är värt besväret.

Så där fick ni er en djupchock i Ödlunds huvud. Allt verkar i alla fall väldigt rimligt bland virrvarret av mina hjärnceller. Men alla tänker ju olika...fast ändå likadant eller?! ;)

5 comments:

Honk said...

Jag saknar dig och din hjärna. Köp ett himla ljudkort så vi kan göra låtar för sjutton!!

Emma said...

Saknas på dig med! Jo ska få tummen ur på den... :S

Honk said...

Haha.. Men jag ska sluta tjata på ljudkort nu.. Du kan ju spurta iväg till studio rotvik innan den läggs ner i slutet på april annars, inspelning och helpension kostar gratis!

Emma said...

Men rotvik är ju så långt bort! :( Jag ska styra upp det här med ljudkort..har väl inte gjort det bara för att jag inte vet vad man ska välja. Och för att jag är lat...kanske ;)

Honk said...

Det är långt bort överallt tycker jag..
http://www.thomann.de/se/novation_xiosynth25.htm kanske vore nåt. Får man iof en synt på köpet, men tangenter kan ju vara bra att ha ibland! Annars tror jag att nästan vilket ljudkort som helst som är till för musikinspelning som säljs nu funkar bra. Sen är det ju mick å sånt, en prioriteringsfråga helt klart! Men jag är ju av den sorten som tycker att du ska göra mer med din musik än vad du gör nu!!