Tuesday, March 8, 2011

Life is what happens...

... while you are busy making other plans. Kan inte riktigt bli av med den där jobbiga klumpen som bara växer sig gigantisk i magen så här i sluttampen av snö och slask. Den ständiga frågan som gnager i huvudet, varför bor man här när det finns så mycket varmare och intressantare platser på jorden?! Varför inte bara ta de slantar man har och hitta på något sjukt ballt liksom. Det är lite svårt att leva i nuet ibland. Eller väldigt ofta om man lider av denna obotliga rastlöshet. Men nog om mig.. hur har du det?! Drygt att pladdra järnet om sig själv hela tiden. Jag, jag, jag... men det är väl lite det som är tanken med en personlig blogg. Den är som sagt till för just dig, som vill ha koll på mig, när vi inte lyckas bo i samma stad. Ni som vill ha koll på bruden med noll koll. Vet inte riktigt vart logiken ligger MEN jag vet att jag misstycker i det här med att man inte kan bo överallt och göra allt hela tiden. Som lite hänvisning till tidigare inlägg, har svårt att acceptera den egentligen helt självklara odelbarheten av mig själv.

Men så åter tillbaka till syftet med bloggen ja! Dagarna lunkar fram. Eller lunkar och lunkar...skulle väl mer vilja påstå att dom springer något form av maratonlopp jag inte riktigt har kondition till. Idag har det varit semel och pizzaparty på Gyldenlövesgata 10. Sen kan jag berätta att här i Norge finns det en ypperligt fantastisk sida som heter finn.no GIS BORT. Folk skänker saker, möbler, kläder, katter, vandrande pinnar...allt! Det innebär att med lite tålamod och tur behöver man inte köpa en pinal i inredningsväg. Detta syns periodvis väldigt tydligt på gatorna eftersom folk bär runt på sängar,bord, stolar, vandrande pinnar...allt! Så idag har vi hämtat en bokhylla cirka 11 kvarter bort. På vägen dit säger jag att "åh vi skulle haft en kundvagn". (Det är näst bäst efter bil i flyttningssyfte. Eller... det brukar jag använda i alla fall, vet inte hur ni gör). Hur som helst, 2 kvarter innan vi är framme uppenbarar sig en kundvagn mitt på gatan. Ni tänker såklart att kundvagnar finns det ju överallt, men denna var faktiskt placerad på ett helt otippat ställe. Så flyt, vi transporterade hem vår fina nya bokhylla i/på/över kundvagnen och det gick ju schmekedodeliibra! Välkommen hem kära vägg till Emmas rum.

Så annars, inflyttningsfest i helgen! Men istället för allt detta pladder tänkte jag att ni istället skulle få uppleva den i bildväg...men min kamera säger att bilderna inte finns. Så så var det med det. Men tack ni som kom i alla fall, det var supermys! Ni andra får en myslåt med en grymt duktigt snubbe jag fick nys om idag:

No comments: