Monday, January 10, 2011

Jag kanske borde bli...

...psykolog! Shit vad mycket tok det händer i människors liv hela tiden och så jobbigt det är när ens nära och kära mår dåligt! Idag är min första dag som arbetslös och jag har redan lite smått panik över det. Hela mitt livsmotto "det löser sig" känns lite lamt just för tillfället. Eller naivt skulle man kunna påstå, just JAG är egentligen förklaringen på ordet naiv. Ska ändra förklaringen på Wikipedia, naiv=Emma Ödlund. Kanske låter en aning pessimistiskt men det är då rakt inte på det sättet jag menar! Förklaringen på ordet pessimistisk har absolut ingen koppling till mig...inte ens på wikipedia...hoppas jag.

Bloggen tycks ligga lite på is så snart jag befinner mig i Sundsvall. Det beror kanske på att det mesta vi pratar om här hemma är just is... och snö. Och det snöar hela tiden. Och jag min dumma idiot ska självklart åka ut och köra bil med mina helt fantastiska vinterdäck som är halare än Bambin och hela den historien. Det var bilkö i backen upp till rondellen vid mamma idag så jag var tvungen att stanna. Och still stod jag sen, i säkert 15 minuter. Ingen som stod bakom backade så att jag kunde få backa och få lite fart för att komma upp, hur mycket jag än viftade med armarna. Ingen klev ur bilen och hjälpte mig att putta på. Istället står dom hellre och väntar (och säkert svär över mig inne i sina fina bilar med helt perfekta vinterdäck) på att jag på något sätt ska lösa det själv, vilket inte går.. Skönt med medmänniskor ibland! Från och med nu ska jag inte stanna i en backe. Undra hur man ska kunna undvika backar i ett landskap där det inte finns annat? Eller så kan man köpa nya vinterdäck med 17 cm dubb och snökedjor. Eller så säljer jag bilen... det lutar åt det sistnämnda! Jag kanske är förklaringen till pessimistisk också...

No comments: