Monday, February 7, 2011

En liten update...

...från landet alldeles intill. Nästan två veckor i Oslo nu! Hittills har jag jobbat på 3 olika ställen. Jobbar som personlig assistent hos en kvinna nere i stan 2 ggr i veckan och i söndags var jag och jobbade på en italiensk restaurang som servitris. Nervigt värre men jag spillde inte vin på en enda person, jag tappade inga glas, jag överlevde. Fick till och med 650kr i dricks på bara 5 timmar :D Och när man jobbar får man välja vad man vill från menyn att käka där eller ta med hem. Dom har ca 10 vegetariska rätter, italiensk mat, helt stört gott! Jag ska tillbaka på torsdag så nåt litet intryck lyckades jag väl göra, som inte var allt för kasst. Trots att Daniel kastade en snöboll i ögat på mig kvällen innan och jag vaknade med ett halvsvullet lite rödnyanserat öga. Flyt! Så vi får se om det blir servitris av mig eller vad jag nu ska ramla in på för yrkesspår. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill jobba med egentligen...

Annars bakar vi mest kakor här i Oslo, eller Helena och Elin bakar, jag och Daniel lägger mest fram förslaget lite snyggt. Man säger bara "Ska vi baka en kaka?!" och när någon annan svarar ja så glider man bara iväg och gömmer sig lite snyggt och glider fram igen när den är klar. And thats the way the cookies crumbles! Dagens kaka: Morotskaka. Ikväll har vi även sett helt grymma Megamind och byggt ett lapptäcke. Lite samma sak som gäller där. Man säger "Elin ska vi sy ett lapptäcke?!" sen när Elin börjar sy glider man iväg...ja ni fattar taktiken liksom.

No comments: