Wednesday, January 25, 2012

Ensam...

...i natten som så många gånger förr. Idag har jag varit mycket ensam, det är ganska skönt när man har så många människor runt sig hela dagarna. Man får liksom tid att reflektera över saker som händer i livet, saker som inte händer i livet. Ja ni vet. Funderingar som varför man vill ha allt man inte kan få? Varför man väldigt gärna skulle vilja vara där man inte är... varför man blir så där galet sugen på hamburgare när man precis beställt en pizza. Ja ni vet, det vanliga.

En annan fundering som fyller upp denna sömnlösa hjärna är hur jag faktiskt alltid, pratar med folk om allt som snurrar runt i denna också fullständigt förvirrade skalle. Och det gör ju i sin tur att jag börjar tycka lite synd om de stackarna som inte har någon att prata med. Eller de som faktiskt bara går och bär på funderingar men aldrig får eller kanske snarare..tar (jag bara roffar åt mig jag) någon annans aspekt på saker och ting. Så många bekymmer som aldrig får ventileras. Det är väl dom som helt galet oväntat bara skjuter skallen av sig en dag... Man borde väl bara tacksam över att man faktiskt är öppen som en ostängbar bok. Eller skylla på någon kanske... Det funderar jag på så här klockan 5 på natten en helt vanlig tisdag i Januari. Så deprimerande det blev kanske. Nu måste jag vända detta på nåt sätt...

Jo! Tänker även på att jag, så här mitt i vinterns knäckande kyla, ska ta mitt pick och pack och dra till andra sidan jorden en sväng. Har ju varit på denna sidan ett tag och variation förnöjer har jag hört. Och upplevt! Först ska jag till Thailand och koh samui där Nue och Martin ska gifta sig. Dessa söta bönor nedan:



Känner mig galet hedrad som får uppleva det. Först välsignelsen, sen cermonin och sist men inte minst fest i deras nya hus på white sand beach...ja ni hör ju hur det låter. Det kan inte bli annat än bra gissar jag. Om inte en gigantisk tsunami kommer och sköljer bort oss alla som små myror.
Om det inte bli någon tsunami och livet fortsätter i sin lunkande maraton fart så tar jag flyget till Bali och hälsar på dessa sköna bönor:



Dom bor minsann där dom, dom små kräken. Efter att dom lämnat oss alldeles ensamma i det ruggiga höstskitOslot i september. Tänkte jag skulle dra dit och kolla om Bali verkligen är så mycket bättre än Oslo, undersöka vad som är grejen med att surfa egentligen. Hur kul kan det vara liksom? Vem vet, kanske lyckas jag få dom att se livet med nya ögon och inse att Oslo är bättre. Eller?! Antagligen lyckas nog dom övertala mig om annat..

Haha, ja jag ska åka iväg och umgås med par jag...haha!

Tre till saker jag vill dela med mig av är:
1. Flanellakan, FANTASTISKT! Har du inga så KÖP...NU!
2. The tallest man on earth, jag lyssnar sönder alla hans låtar. Han har förgiftat mina öron med helt fantastiska texter. Vilken man va!?
3: Helenas speedmixing som jag lyckats fånga på film. Vi har haft barkurs och röstat fram vilka drinkar som ska få vara med på vår nya barmeny som lanseras den 1:a Februari. (MIN KOM MED!!!) Hela kursen avslutades hur som helst med en tävling då man ska blanda 4 helt olika drinkar på kortast möjliga tid. För att se hur folk fixar stress helt enkelt. Så här gör Helena när hon blir stressad:



Uppmärksamma särskilt hennes ansiktsuttryck när hon häller i ett halvt kilo socker i mojiton! ;) Puss och godnatt!

No comments: