Monday, May 9, 2011

Vi har haft barkurs ikväll...

...vilket var hur skoj som helst. Bästa var kanske grunderna i form av ett youtube klipp:



Jag vet inte hur ni lär er men jag finner den oerhört pedagogisk! ;)

Mycket öldrickande på senaste och man försöker att passa sig lite så gott det går när man jobbar på bar. Man blir ju väldigt påverkad av att hänga i en så ölig miljö och det är inte alltid lätt att vara den som säger "nej hörrönini grabbar, nu ska jag ta och masa mig hemöver och sova så man är pigg, utvilad och snygg imorgon" när man faktiskt är världens nattmänniska, älskar öl, jobbar på ett ställe där man även har nästan hela sin umgängeskrets, vill vara med på allt som händer hela tiden...osv osv osv. Ni förstår. Men så galet skoj vi faktiskt har för det mesta. Igår fixade vi nästan hela Tom Waits run. För den som inte vet vad det är så har vi det helt fantastiska internetverktyget wikipedia som är alldeles ypperligt när en trött tjej inte orkar skriva utförliga detaljer: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tom_Waits_Run
Vi fixade hur som helst ca 16 barer, efter 5:e kände man att 15 öl till skulle vara liiiiite i överkant. Så det blev inga 20 öl inte men det var ju sjukt galet jätteskoj ändå (kanske just därför). Så denna förmiddag har jag sovit alldeles för mycket och TADAH klockan är halv 3 och Ödlund är på sin topp av dygnet. Som vanligt. Så banger på öldrickning eller inte, jag lyckas ju ändå inte vila ut mig och skapa någon form av "normal" dygnsrytm. Men vem vill vara normal och vad är normalt? Antagligen tråkigt.



Promenix dit intet ont anande.

Alla som var där kom tyvärr inte med på bild, kön in till andra baren.

Gullepluttspluttarna!

Första ölen dricks i gemenskap med samarbete.

Axel kommer och joinar, nyvaken och även han lyckligt ovetande om vad som väntar.

:(

Da boys!

Vi flyttar aldrig hem igen.

Min nya favoritAxel tyckte att han skulle ta sig en liten avstickare och köpte ett instrument för 150norska. 50 kronor per sträng.

kö kö kö kö

Alla barer man ska till och den möjliga hjärtfrekvensen under tiden. Numret på sidan är meter från dörr till disk.

7:e Baren kanske? Allt är jätteroligt hela tiden...

Tove joinade på 10:e med STIL!

Försökte jag med men ser mest ut som att jag rökt gräs i 100 år och inte riktigt kommer ihåg vad jag heter. Skönt att Tove vägt upp min snygghet med något ännu snyggare.

Axel lånade ut tresträngsinstrumentet till den avdankade hippien och Tove försöker sig på nån form av sex- eller sömnlook? Inte helt säker...

Snubben som faktiskt ägde håret.

15:e baren, allt är fortfarande hysteriskt roligt.

Blev som sagt"bara" 16 barer, vi tog oss inte in på alla men vi försökte iallafall. På den 16:e spelade dom "My heart will go on" och Daniel höll på att somna så då gick vi tillbaka till den 15:e. Sova på fest GÅR JU ICKE AN! Shit så skoj det var, nästa år får ni alla komma hit och haka på. Nästa projekt är 20km hoffman. Skönt att det finns så fina tillställningar för oss ölälskare!

No comments: