Wednesday, July 15, 2009

What to do?

Denna fråga frågar jag mig själv varje gång jag är ledig. Tidigare har livet bestått av pendling mellan Göteborg och Borås varje dag och nu när pendlingen är borta så återstår det sju helsikes massa fritid som jag inte har någonstans att göra av. Typiskt, aldrig ska man vara nöjd.
Jag har funderat en hel del på detta dilemma. Det tar ju ett tag att bygga upp ett nytt liv i en ny stad. Detta skulle man kunna säga är det tredje livet jag har på ca 4 år, jag är lite trött på att bygga! ;) Tänk om man kunde få ett startpaket när man flyttade till en ny stad. Det skulle typ innehålla alternativ på sysselsättningar, bra kontakter (som tex. folk som kan fixa ens bil när växellådan går sönder utan att det kostar multum) och framför allt VÄNNER. Vänner är en grymt viktig bit i allt. ÅH vad jag saknar mina vänner, kom hit? Snart kommer iallafall Tess och Jenny, det ska bli fett! :D

Jag funderar på om jag ska ta o ringa till tjejen som lagt ut denna annons: http://www.blocket.se/goteborg/Underbar_westernhast_soker_medryttare_22334117.htm?ca=15&w=1
Det kanske kan bli början på nåt strålande! :)

Neee men vahettere, tror att jag ska städa lite för omväxlings skull och fundera lite mera på livets nödvändigheter och onödigheter.

3 comments:

Anonymous said...

Jag vet precis vad du menar gumman och det där startpaketet låter bra nice =) Men det e ju inte långt till Borran om det är så :D Alla kan komma till dig för en 50 lapp, Hurray!

Emma said...
This comment has been removed by the author.
Emma said...

haha nej jag vet visst vore det nice! :) Nej det är ju nära, jag får tvinga hit cissi lite oftare! Eller så får jag helt enkelt se fram emot att du flyttar hit när du kommer hem? ;)